راهنمای خرید ظروف مخصوص فریزر

راهنمای خرید ظروف مخصوص فریزر

خرید ظروف فریزر با کیفیت، بهترین سرمایه‌گذاری است که شما می‌توانید برای منجمد کردن سالم مواد غذایی انجام دهید.
بدون شک هیچ چیز بدتر از این نیست که زمان و پول خود را صرف خرید ظروفی نمایید که قصد دارید از آنها برای فریز کردن استفاده کنید، ولی برای کاهش هزینه‌ها از ظروف با کیفیت استفاده نکیند. به این ترتیب در نهایت مجبور هستید مواد فریزشده اکسیده شده را دور بریزید.خبر خوب این است که تمام ظروف مخصوص فریزر گران‌قیمت نیستند و احتمالا در حال حاضر برخی از آنها، مانند فویل آلومینیوم یا بسته کیسه فریزر، همین حالا در خانه در دسترستان هستند.

در انتخاب ظرف با کیفیت و مناسب برای فریزر، باید به دنبال چه ویژگی‌هایی باشیم؟

ظروف فریزر باید ضد رطوبت و ضد بخار باشند. خاصیت ضد رطوبت و ضد بخار بودن مانع از یخ زدگی بیش از حد می‌شود، و از پخش شدن بوها و اکسیداسیون که می تواند باعث فاسد شدن گوشت‌ها یا میوه‌ها و سبزیجات و از بین رفتن  مواد مغذی شود جلوگیری می‌کند.

مواردی مانند کیفیت مواد فریزی یا فریز سالم مواد غذایی را همیشه به خاطر داشته باشید.

در ضمن این ظروف باید بی‌بو، بی‌مزه، ضد چربی، ضد آب، با دوام، و مقاوم در درجات پایین دما باشند و همچنین باید به راحتی بسته‌بندی شو ند، و دارای برچسب بهداشتی و تمیز باشند.

سعی کنید هر دو نوع ظروف پلاستیکی، یعنی ظروف سخت، مانند ظروف پلاستیکی و یا تابه‌های فلزی، و همچنین ظروف انعطاف پذیر، مانند کیسه‌های فریزر و فویل آلومینیوم، که برای انواع مختلف مواد غذایی مناسب هستند را همیشه در دسترس داشته باشید.
برخی از ظروف طبخ یکبار مصرف با کیفیت به شما کمک می‌کند که مواد غذایی را راحت‌تر تمیز کنید. البته همه ظروف دارای کیفیت لازم برای استفاده در فریزر نیستند. به یاد داشته باشید، ظرف نگه دارنده خوب، مواد غذایی شما را تازه نگه داشته و مواد مغذی آن را حفظ می‌کند. هر ظرفی برای نگه‌داری طولانی مدت مناسب نیست.

از کاغذهای چسب‌دار، بسته‌بندی‌های نایلونی و یا کیسه‌های پلاستیکی برای ذخیره و نگه‌داری مواد خوراکی در فریزر استفاده نکنید. کیسه‌های پلاستیکی که نان در داخل آنها  قرار می‌گیرد و ظرف پلاستیکی که در بیشتر فروشگاه‌های مواد غذایی برای فروش گوشت استفاده می‌شوند، مواد غذایی شما را از یخ زدگی بیش از حد در فریزر محافظت نمی‌کنند.

در صورتی که ظرف نگه‌داری که بکار می‌برید برای فریز کردن مناسب باشد، مواد غذایی شما بدون از دست دادن کیفیت خود در فریزر بهتر می‌مانند.

در مورد استفاده از ظروف فریزر، بهتر است به مقرون به صرفه بودن آنها توجه کنید و مجموعه بزرگی از آنها را از هر نوعی که با نیازهای شخصی شما سازگار است در خانه داشته باشید.